Pages

Ads

Showing posts with label BABY. Show all posts
Showing posts with label BABY. Show all posts

Monday, September 30, 2013

Blender yang dicari cari! Finally....

Yeahhh. Dah dapat tommee tippee baby food blender. Punyalah susah nak cari brand nih. Aku kan peminat setia tommee tippee. acehhh. 




Tapi serius memang susah nak dapat. Aku google sorang jerk yang jual. Nak dijadikan cerita orang yang jual tuh pulak dah pegi obesi. Aku try jugak kontek dia. Luckily, ada 2 jerk stock lagi. Tu pun dia cakap ada orang booking tapi tak amek. Memang rezeki aku lah kan. Fuhhh.





Berkobar pulak nak masak untuk afkar. Cehhh. Jangan hangat hangat tahek ayam sudeyyy. Ainihussin nih selalu centu la. Eh tak boleh takboleh! Demi sidemok aku tabahkan jugak diri ini. Cewahhh. Phuihhh.






Bukti pembelian. "Berkobar kobar...di dadaaa". acehhh. Comel jerk blender nih. Ringan pun ringan. Senanglah nak bawak pegi mana mana.





Guidance. List of foods for baby.

Saturday, March 9, 2013

eh, beg apa tuh? ;D






eh? ape tuuuu? dupdapdupdap. nebesnyerrrr!



beg dah ready.

baju baby + towel + diapers + sarung tangan & kaki + blanket + barut + minyak + barang mandi + napkin + wet tissue

ape lagik erk? hmmmm.





fuhhh. macam tak percaya jerk dah tak lama jerk lagi, in shaa Allah.

for now, baby is doing well in mommy's tummy.

sangat aktif. sampai senget benget perut aku.

hihi. =)

doakan ainihussin yerk semua. thanks!

check up dan check up dan check up lagi !

6 march 2013 - check up kali terakhir dengan dr. azlina. sedihnyaaa. thanks dr. azlina hopefully dapat jumpa lagi for next baby. eh? hihi.

alhamdulillah semuanya ok dan normal. so far tak de apa apa yang nak dirisaukan. tapi tak tahulah akan datang kan? mudah mudahan takde pape r sampai bersalin nanti. in sha Allah. aminnnn.



7 march 2013 - check up kat hospital. disebabkan dah masuk 35weeks so kena r register kat hospital yang nak deliver. masa check up tuh aku tak request pun tapi doc tiba tiba nak buat 4D/3D. unfortunately baby facing ke atas pulak. malu yerk sayang? mesti pemalu macam mak dia. bluekkk. haha.

sebelum jumpa doc, nurse nak amek blood pressure. low blood? adehhh. padahal semalam normal. tiba tiba rendah. pasai apa pulak? haish. takpe takpe. kena usaha on dat.

dah nak ujung ujung bulan nih sekarang kena check up every week.


source : babycenter

kat ofis pulak dah kena nek turun tangga. orang orang tua cakap banyakkan bergerak. senang nak bersalin. masalahnya selalu boleh jerk seminit dua sampai tingkat 2. sekarang? 10minit jugakla. huhu. nek setingkat berhenti. mengah sangat. mujur bos paham. huhu. ok, keep on practicing! good luck ainihussin~

Thursday, December 6, 2012

tak rasa pun lagi. achaner?

2ari doktor kasik MC membuatkan aku jadi malas nak datang keja arini. boleh? tapi disebabkan aku kan pekerja cemerlang, gemilang, terbilang so gagahkan jugak r. cewahhh. poyolah lu ainihussin. booooo !






semalam pegi check up lagik. pagi pagi dah sampai. 1st patient uolls. semangat katanya. eh takdela. sebab Mr.MIAR ada appointment lain so kena r cepat. disebabkan Mr.MIAR kena ada setiap kali check up so kena r ikot jadual pakcik tuh. kalau ikot aku anytime pun boleh. cuti bertimbun lagik. kan? ahhhh. pagi pun pagi r. bukan salah pun. bangun pagi murah rezeki. ahakz.







sebelum scan masa doktor nak amek blood pressure doktor ada tanya, "ada rasa tak baby gerak gerak?". aku pun tak tahu macam mana rasa baby bergerak. sebab masa aku terasa macam baby bergerak, bila aku pegang perut takde pulak rasa apa apa. kadang kadang terasa macam bubble yang meletup. tapi aku tak sure tuh ke rasa tendangan. so agak confuse jugak r. then aku cakap r "ntah r doktor. saya tak tahu macam mana rasa dia bergerak sebab macam tak rasa pape pun". huhu. tapi masa scan doktor cakap baby bergerak sangat aktif. eh? achaner tuh? kenapa tak rasa? awal lagik ke? ermmm. takpelaaa. try tunggu besar sket. kalau tak rasa jugak nampak sangat aku nih takde perasaan. ke lelemak banyak sangat sampai tak boleh rasa gerakan baby? oh no!








ok lupakan pasal rasa tak rasa. masa scan tuh kan nampak r kedudukan baby. kali nih kitorg sangat teruja. sebelum nih nampak kecik jerk. bila dah besar sket nih aku rasa macam nak menangis jerk. nak nak masa scan keadaan baby seolah olah macam tengah sujud. Subhanallah. doktor cakap maybe dia tengah solat dhuha. Alhamdulillah. mudah mudahan sampai ke besar yerk perangai macam tuh sayang. bak kata orang orang tua, "sejuk perut ibu mengandung". aminnn.






alhamdulillah keadaan semakin stabil. berat pun dah naik. sangat suka. finally sampai target aku. so lepas bersalin tak payah nak kurus sangat r. nak maintain jerk. acece. cuma doktor cakap darah merah aku kurang. suppose 11.5 tapi aku 10.3 jerk.





ehemmm. nak stori sket.







source : google






the best partnya semalam bila kantoi jantina baby. yehaaaaa. since dah tahu jantina, aci tak nak beli barang barang baby sekarang? cehhh. mengada sangat. phuiiihhhh. alaaaa. kalau tak mengada bukan ainihussin r kan? hehe. tapiiiiiiii. kepada sesiapa yang ada hati nak mengutarakan soalan "hero ke heroin" jawapannya adalah RAHSIAAAA ! bak kata fasha sandha, "jantina baby biarlah rahsia. biar asben and family jerk yang tahu". cewahhh. retis sangat uolls. kbai~

Monday, February 28, 2011

Seni adalah Art..!! Art is a Seni..!!


seni itu indah.

seni itu sesuatu yang sukar untuk diungkap.

seni itu dapat menceriakan keadaan.

seni itu.........


segalanya.


dengan seni, maka terhasillah :







comel tak? hehe.

inilah yang dikatakan seni! =)


aku yang membebel:

♥ainihussin♥


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...