Pages

Ads

Wednesday, August 14, 2013

Perjalanan raya ke3 + ke4

10 august 2013

Konon konon pagi pagi nak gerak ke johor dari perak. Tapi yang hadooo. Kol12 jugak geraknya. Nak jumpa sepupu dulu. Dah lama tak jumpa katanyaaa. Ok layankan aja. Isteri mithali kena dengar cakap suami. Gitewww.






Nak keluar tol gerik tuh mak aiii. Jammed habaq hanggg. Even kat lorong smart tag pun jammed teruk ape kes? Rasanya 20minutes jugak r stuck kat situ. Then nak benti kat r&r pun jammed teruk. Tabahkan hati juga r tempuh. Yela, nak isi minyak. No choice kan? Kalau tak mau beraya tepi jalan. No no no!





Masa kol7pm tiba tiba afkar melalak sekuat kuat alam. Sumbat dengan susu senyap sekejap. Abes jerk susu 5oz sambung melalak lagi. Mak aiii. Tak kan tak cukup. Nak benti r+r jauh lagi. Nak buat lagu mana? Kitorg dah cuak gile. Pasang bacaan yasin. Aku duk baca surah2 yang mama pesan kat telinga afkar. Tak jalan jugakkk. Then en.asben bawak laju laju sampai benti kat r&r mana ntah bancuh susu tapi still melalak jugak. Bila baringkan mengiring terus tido. Fuhhh. Memang cuak sangat time tuh. Yela. Orang tua dah pesan jangan bawak anak kecik keluar maghrib maghrib tapi si ainihussin nih degil, so tanggung r sendiri kan? Huhu.




Kol8.30pm centu kitorang sampai simpang renggam. Pehhh. 8jam++ jugak perjalanan. Mujur mama tunggu kat simpang renggam jerk tak suh terus ke jb. Kesian kat afkar. "Cik kazen, sila bagi dwet raya lebih kat afkar atas pengorbanan beliau!". Hehe.




11 august 2013

Bukan saja saja nak turun jb. Tapi ada majlis katanyaaa. Risik merisik tunang menunang. Eh? Hihi. Ada orang nak merisik cik kazen oiii. Untung r. Tapi tak untungnya konon nak buat majlis macam aku. Majlis tertutup kata kooo. Adik beradik jerk tahu. *tapi kantoi sebab abang aku haplod pic aku kena sarung cincin kat mukabuku. Cesss!* Unfortunately mak dia nak buat sekali dengan openhouse daaa. Haha. Kantoiii disitu.





Alhamdulillah majlis berjalan dengan baik. The best part was, makcik aku cakap "dorang datang naik 2kete 1bas". Rupanyaaa, "1 lagi kete dah terbabas". Ok itu sumpah lawak!







Satu hal lagi masa aku dukung afkar ada kawan cik kazen tanye mana mak afkar? Eh tak nampak ciri ciri ibu mithali ke? Ok fineee. Nampak macam sweet17 kan? Demmit! Kihkihkih.






Disebabkan keturunan haji abdullah suka bergambar so banyaklah gambarnya. Tapi aku taknaklah dorang bangga sangat dapat masuk blog aku so aku combain banyak banyak. Takdelah jelas sangat kan? Hihi. So yok layan gambar aku yang comel especially. Kihkihkih.




Cik kazen + tunangnyaaa + dress macam princess katanya. Eh macam makcik makcik jerk. Hihi.




Afkar + hariz. Dorang bersembang woiii. Kazen aku si diba cakap "afkar eeerang!". Hmmm. Ikot bapak dia lah tuh!


Dorang nih lahir bulan yang sama. 
Hariz - 2/4/13 - 3.**kg.
Afkar - 13/4/13 - 2.7kg.
Now afkar dah 6.4kg hariz baru 5.2kg tak silap. Ok nampak tak beza mak penyayang + bagi cukup makan dengan tak? Hihi.





Anak dara vs mak dara. Kalau dasar suka berposing kat tangga pun jadi r. Haish.




mak jemahs group. Eh chop. Sorang jerk tak. Ekeke. *Kalau aku tak mention tuh mati aku dorang remove dari group nih*. Hehe.





engagement planner kepenatan. Abes penyek pipi gebu afkar. Hihi.


1 pendapat mereka! =):

Anonymous said...

hah!!! ibu hariz bg cukup mkn tau... cuma hariz je xmo mkn byk... huhuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...