Pages

Ads

Monday, March 16, 2015

Anak + GADGET = berpisah tiada

Dulu masa tengok anak sepupu terlalu taksub dengan gadget dalam hati terdetik "anak aku nanti aku taknak dedahkan sangat dengan gadget ni!".  Itu duluuuu. Tapi sekarang musnah harapan tersebut. Dan kalau ada parents yang berjaya buat anak mereka tak sentuh langsung gadget memang aku salute gile lah!






Dan aku rasa menyesal kenalkan gadget dengan afkar. Serius! Aku tak sangka pulak dia sangat cepat pick up ape yang aku buat depan dia.







Aku sebenarnya kenalkan afkar dengan gadget sebab dulu aku selalu bukak kan youtube untuk dia. Nak ajar ABC + alif ba ta + 123 melalui nyanyian. Yela kita pun tahu melalui nyanyian lagi senang nak menghafal. Alhamdulillah memang berjaya. Afkar belum pun 2tahun tapi dah hafal benda benda tu semua. Doa makan + doa tido pun afkar dah hafal. Alhamdulillah. Sekarang tengah ajar nak hafal al-fatihah.







Kalau fon ayah dia, dia tahu bukak game. "Modern sniper" game. Aku pun terpengaruh jugak. Siap install dalam fon sendiri. Hehe.






Kalau fon nenek dia, dia tahu bukak upin ipin kat youtube. Slide je lepas tu tekan menu then cari youtube icon. Terpampang la vid upin ipin tinggal pilih je.







Kalau tab pulak acu dia ada install COC. Afkar pun terpengaruh. Tapi dia pandai collect duit je. Pastu main tekan jela. Buat building kat tepi tepi. Tak dapat lawan dia melalak lalak. Aku tensen terus uninstall game tuh. Haha.






Tapi kalau fon mama dia, dia akan cari untuk belajar je. Sebab aku memang dah letak apps untuk dia belajar dalam satu folder. Hai lahhh anak.

0 pendapat mereka! =):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...