Pages

Ads

Wednesday, March 11, 2015

Family business : CANDY BUFFET

Seronok sebenarnya jadi fulltime housewife. Tapi sebab aku dah biasa bekerja so ada rasa buhsan sket. Tu yang lepas veranak plan memang nak cari kerja balik.




Tapi sebenarnya bukan aku duduk rumah je sementara waktu ni. Aku ada buat bisnes kecil kecilan dengan kakak + adik ipar aku. Kebetulan adik ipar pun minat buat benda yang aku plan dengan kakak aku. So kira family business jugak la ni.






Mula mula dulu aku nak jual baju + dress. Tapi halfway je. Aku malas. Malas nak iron. Malas nak lipat masuk plastik. Malas nak gantung gantung. Aku rasa bidang pakaian bukan minat aku.






Tiba tiba dapat idea nak buat candy buffet. Masa aku usul kat mama, mama bagi support. So aku cerita kat kakak aku. Then dia pun nak juin. Ok fineee. Makanya wujudlah Adreana Cookies - Candy Buffet. Dengan percubaan pertama, alhamdulillah berjaya. Dengan marketing yang kakak aku buat dapatlah beberapa job lain. Dan alhamdulillah ada sampai sekarang. Seronok!






So kepada sesiapa yang berminat jomlah whatsapp untuk keterangan lanjut seperti tertera kat gambar bawah. InsyaAllah tak menyesal. Hehe.

0 pendapat mereka! =):

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...