Pages

Ads

Friday, March 4, 2011

Eeee. cicak apa tuh? gelinye....

eeee. cicak apa tuh? gelinya!


dah tengok gambar kat atas nih? ok. sape tahu apekah? hah? tahu? tak tahu? ok takpe. ekceli aku pun tak tahu sebenarnya. tapi lepas pukul4p.m semalam aku dah tahu binatang apekah. hehe. malu jerk. nampak sangat aku nih tak baca surat khabar! tak tengok berita! haha. kesah?

citenye mula macam nih. semalam tibe tibe Mr.M.I.A.R bagitahu, "ayah baru tangkap cicak tokek!". eh? apekah? yang aku tahu cicak kubing jerk. yela. dulu mama selalu cakap abang aku kurus macam cicak kubing! opsss. alamak. terlepas sudah. muahaha. to Bean Moreno. "ampunkan saya penunggu gua!" haha. ermmm. tapi cicak tokek tuh tak penah dengar pulak. sumpah tak tahu. dengan rasa excitednye walaupun tengah bizi buat keja aku pun memulakan penyiasatan.

cicak tokek juga dikenali sebagai cicak gecko. hamboi. bukan main banyak pulak nama die kan? artis ke? lalala. kulit cicak tokek nih lain sikit daripada cicak biasa. ada bintik bintik. tak silap warna merah. macam gambar kat atas tuh. kadang ada warna lain jugak kot. konon konon dipanggil polca dot! cewahhh. ermmm. rupanya spesis cicak nih penawar kepada penyakit HIV. no wonder lah cicak nih boleh mencecah puluhan ribu. peehhhh. masyukkk!! tapi hengat senang ke nak jumpa? susah wo0oo.

cicak tokek nih jugak boleh dikenali sebagai cicak pok'ke. pok'ke? macam penah dengar jerk. tapi kat mana erk? ok. baru terhengat. jap ea aku tunjukkan.


laaa. si leman ke yang penah cite pasal pok'ke masa Rajalawak 5, tajuk: Musical comedy. patutlah aku tak paham dia sebut pok'ke. memang sesuailah dengan tagline dia, "aku pun tak pahamlah!". wakaka.


aku yang membebel:

♥ainihussin♥

4 pendapat mereka! =):

alawiah raji said...

ko ckp pasal cicak tokek ni teringat kwn aku si rudy wat presentation pasal ni dlm kelas mgu lepas....dia leh tipu lecture ckp cicak tokek adalah cicak kobeng...hahahaaha....

DaK CoMoT said...

buleyh kaya oww juai cicak..main2..hoho

ainihussin said...

alawiah:

haha. siot jerk mmbr kau! nak kena babap tipu lecturer. hehe~

ainihussin said...

dak comot:

kan. daripada geli nak pegang cicak jadi semangat lak. nak kaya punya pasal! haha~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...