Pages

Ads

Thursday, March 31, 2011

kemaafan dendam yang terindah! :'(

hye. morning! arini terasa moody sket. on the way ke ofis, tibe tibe terasa macam menangis. tibe tibe kan. ermmm. lately nih murah betul air mata nak turun. tanpa meminta izin mengalir jerk macam air terjun. haish. air mata, kenapa membazir nih? kenapa mesti nak mengalir tanpa diundang? kenapa emosi sekarang cepat betul terganggu. adakah disebabkan sekarang bulan mengambang? oh no!

banyak betul benda berlaku disekeliling aku! banyak sangat! tapi aku tak suke. aku tak suke bile orang cuba nak blame aku tanpa bertanya, "aini kenapa kau buat macam nih?". "kenapa reaksi kau macam tuh?". orang tak pernah tanya aku macam tuh. tapi orang selalu cakap, "aini, kau yang salah!". "ye memang kau yang salah aini!". tapi orang tahu tak ati aku sakit bile aku terpaksa lalui semua tuh! orang tak pernah tahu. orang nampak jerk aku hepi. tapi orang tahu tak dalam ati aku ape yang aku rasa? oh no! orang tak pernah tahu sebab orang tak pernah tanya dan aku sendiri tak pernah express kan ape yang aku rasa. pity me! :'(

aini. ingat satu jerk. "ALLAH akan uji hambaNya mengikut kemampuan kita!". yes. i admit it. from that, sedikit sebanyak mengajar aku erti ketabahan. sila tabah wahai ainihussin.

“Dan apa jua musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh apa yang kamu lakukan (daripada perbuatan-perbuatanmu yang salah dan berdosa), dan Allah memaafkan sebahagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu).” (Surah al-Syura : 30).

“Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman.” (Surah al-‘imran : 139)


teringat dulu masa form4 member aku pernah tanya. "aini kau tahu tak maksud lagu 'kemaafan dendam yang terindah'?lagu aishah tuh!" deymm. aku tahu lagu tuh tapi aku tak pernah pulak nak hayati. sekadar tahu tajuk tapi tak tahu makna. but now! aku dah tahu apa makna lagu tersebut. so boleh tak aku nak aplikasikan tajuk lagu tersebut dalam kehidupan seharian aku? ok. "kemaafan dendam yang terindah!". aku nak mintak maaf kat sesiapa yang terasa ati dengan aku dan aku nak maafkan orang yang buat aku terasa ati. again. "kemaafan dendam yang terindah!"


aku yang membebel:

♥ainihussin♥

5 pendapat mereka! =):

HazHand said...

xpe,bersabar k.. taw3!!

udin said...

nak mintak maap jugak ye kot2 ada salah silap gak.. besalah manusia.. mana da yg perfect.. sabar jelah.. huhu~

ainihussin said...

HazHand:

hehe. baekkk~ ;)

ainihussin said...

udin:

haha. dimaafkan. same2lah kite bermaafan yerk! *winkwink*

Anonymous said...

valium for sale no prescription getting high valium - kind pill valium

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...